Czy można jednocześnie rozmawiać bądź słuchać głośnej muzyki i dodawać liczby zmieniające się na ekranie co pół sekundy? Albo mnożyć w pamięci liczby dwu, a nawet trzycyfrowe? Można to i wiele więcej!
Dzieci, które mają wykształcone umiejętności nabywane na zajęciach Menaru mogą również pochwalić się zdolnościami:
Dzięki równoczesnej stymulacji lewej i prawej półkuli mózgu następuje harmonijny rozwój zdolności umysłowych, intelektu oraz zdolności do rozwiązywania skomplikowanych zadań. Polepsza się wyobrażnia, uwaga i umiejętność skupiania się.
Pobudzane są i rozwijają się zmysły wzroku, słuchu oraz dotyku - dzieci równocześnie słyszą, widzą i rozwiązują zadania, przesuwając palcami, a na późniejszym etapie również w pamięci, koraliki na liczydle Abacus.
Menar rozwija potencjał twórczy, zwiększa wyobraźnię, dziecko uczy się wizualizowania - badania naukowe dowodzą, że dzięki wyobraźni i wizualizcji, dzieci zdecydowanie łatwiej uczą się nie tylko systemów liczbowych, wzorów matematycznych, ale łatwiej przyswajają dowolną informacją i mają bardziej twórcze podejście do rozwiązywania stawianych im zadań.
Umiejętność dodawania w ciągu kilku sekund liczb wielocyfrowych przez wielu jest słusznie postrzegana, jako nieprzeciętna umiejętność i wystarczający powód, by podjąć się nauki liczenia w pamięci, czyli Mental Arithmetic. Jest to tylko jeden aspekt odnoszonych korzyści z nauki Menaru. Opanowana przez dzieci umiejętność szybkiego liczenia jest wynikiem rozwijania również innych zdolności: skupienia uwagi, spostrzegawczości, wizualizowania oraz zapamiętywania.